Szervezeti egységek
Közös Önkormányzati Hivatal egységei és feladatai
Titkárság
- A titkárság engedélyezett létszáma: 4 fő
- polgármester és a jegyző ügyviteli feladatainak ellátása,
- vezetők munkájához szükséges előkészítő feladatok elvégzése,
- képviselő – testületek, bizottságok jegyzőkönyveinek vezetése, elkészítése,
- testületi ülések előkészítéséhez szükséges adminisztrációs munkák elvégzése, meghívók kiküldése,
- rendeletek, határozatok nyilvántartásának vezetése, határozatok végrehajtásának figyelemmel kísérése – ügyintézőktől jelentés bekérése,
- közszolgálati nyilvántartás – ún. KÖZIGTAD – vezetése,
- apparátusi értekezlet jegyzőkönyveinek vezetése,
- heti vezetői értekezletről feljegyzés készítése,
- a köztisztviselők, valamint a polgármesterek és képviselők vagyonnyilatkozatával kapcsolatos teendők,
- köztisztviselők munkájának értékelése, minősítése,
- honvédelemmel, polgári védelemmel kapcsolatos feladatok,
- idegenforgalmi ügyek,
- önkormányzati rendezvények tartásának megszervezése, lebonyolítása,
- közreműködés az oktatási törvény alapján előírt ellenőrzésekben,
- egészségügyi ellátás működésével kapcsolatos feladatok, szerződések előkészítése,
- közbeszerzési eljárásokban közreműködés,
- munkajogi szabályzatok készítése (közszolgálati, közalkalmazotti, munkatörvénykönyve alapján).
Településüzemeltetési Osztály
- adó- és értékbizonyítvány kiállítása,
- ingatlan vagyonkataszter vezetése /Zalalövő, Csöde, Keménfa/,
- vadkár ügyek bonyolítása,
- birtokvédelmi ügyek intézése, helyszíni egyeztetések végzése,
- mezőgazdasági ingatlanok gondozásának ellenőrzése, szükséges intézkedések megtétele,
- környezetvédelmi feladatok, ellenőrzések, részvétel a hulladékgazdálkodási pl. ISPA keretében szervezett hulladékudvar, hulladékgyűjtő szigetek működésével kapcsolatos hivatali tennivalókban,
- Ipari park működésével, földterületek biztosításával kapcsolatos feladatok,
- önkormányzati ingatlanok elidegenítésével kapcsolatos előkészítő, végrehajtó feladatok /tulajdoni lapok beszerzése, stb./,
- állategészségügyi feladatok /pl. eboltás/, állatok tartásával kapcsolatos ügyek intézése, ellenőrzések, nyilvántartások vezetése, ebtartás szabályainak ellenőrzése, felszólítások kiadása/,
- közlekedési-, környezetvédelmi, köztisztasági ügyek,
- mezőgazdasági ingatlanokkal kapcsolatos adásvételi ajánlatok kifüggesztése és egyéb hivatali teendők elvégzése,
- településfejlesztési-rendezési feladatokban közreműködés, előkészítés,
- önkormányzati beruházások előkészítésében, lebonyolításában közreműködés,
- karbantartó dolgozók irányítása, felügyelete, munkájukhoz szükséges anyagok, eszközök nyilvántartásának vezetése,
- helyiséggazdálkodás,
- Borostyán tó és szabadidőközpont üzemeltetése,
- önkormányzati épületek állagmegóvása,
- közművek létesítésével, fejlesztésével kapcsolatos feladatok,
- vízi közművek működtetése,
- vízgazdálkodási jogkör,
- önkormányzati zöldterületek gondozásának biztosítása,
- önkormányzat épületeiben lévő gázkazánok működésének figyelemmel kísérése, karbantartások elvégeztetése,
- önkormányzati utak ellenőrzése, karbantartása,
- önkormányzati temetők működtetése, temetőkataszter folyamatos vezetése, sírhelyek kijelölése,
- intézményvezetőkkel kapcsolattartás,
- közfoglalkoztatottak (közérdekű munkát végzők) irányítása, felügyelete, feladatok kiadása, munkaköri leírások elkészítése számukra,
- önkormányzat tulajdonában lévő TOYOTA, és FORD TRANSIT kisbuszok, traktor, kistraktor üzemelésével, üzemanyag elszámolásával kapcsolatos feladatok,
- belvíz elvezetési feladatok,
- közterületek használatának engedélyezésében közreműködés, dokumentumok elkészítése, ellenőrzés,
- hivatali, önkormányzati foglalkoztatottakkal kapcsolatos egyeztetések – dolgozók foglalkozás-egészségügyi feladatainak ellátása, dokumentumok nyilvántartása,
- birtokvédelmi ügyek intézése.
- népesség-nyilvántartás, lakcím ügyintézés,
- anyakönyvi ügyek,
- szociálpolitikai feladatok – átmeneti segélyezés, temetési segély, ápolási díj, rendszeres szociális segély, közgyógyellátás, aktív korúak – munkanélküliek – ellátásával kapcsolatos feladatok, újszülött gyermekek támogatása,
- falu- és tanyagondnoki szolgáltatás igazgatási feladatai, működési engedélyek kiadása, ellenőrzés,
- hadigondozás,
- működési engedélyek /üzletek, vendéglátóhelyek, szociális és egyéb/ kiadása, üzemeltetési engedélyek, egyéb kereskedelmi tevékenységgel kapcsolatos bejelentések intézése,
- gyermek- és ifjúságvédelemmel kapcsolatos feladatok /rendkívüli gyermekvédelmi támogatás, rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény/,
- jegyzői gyámhatósági hatáskörbe lévő feladatok,
- lakás-helyiséggazdálkodás,
- oktatási törvényből eredő feladatok, ellenőrzések, intézkedési tervek, feladattervek, gyermekek adatainak, létszámának közlése,
- közművelődési feladatok,
- statisztikai jelentések készítése /hatósági, szociális, gyámügyi, stb./,
- képviselő - testületek hatáskörébe tartozó egyedi hatósági ügyek, előterjesztések, illetve a meghozott döntések alapján határozatok elkészítése,
- hagyatéki leltár felvétele, továbbítása,
- szálláshelyekkel kapcsolatos feladatok,
- jövedelemigazolások készítése szociális ellátásokhoz,
- környezet-tanulmány készítése külső szervek megkeresésére,
- Polgári Törvénykönyvből eredő feladatok,
- Telephely bejelentés és engedélyezéssel kapcsolatos feladatok.
Pénzügyi Osztály
Az osztály, adó és gazdálkodási megosztásban látja el feladatait.
Adócsoport
- ellátja a gépjárműadó, iparűzési adó, magánszemélyek kommunális adója, idegenforgalmi adó, termőföld bérbeadásából származó jövedelem alapján fizetendő adó, talajterhelési díj előírásával, könyvelésével, beszedésével, stb. kapcsolatos feladatokat,
- intézkedik a köztartozások beszedéséről, behajtásukat ellátja, megteszi a szükséges végrehajtási intézkedéseket.
Gazdálkodási Csoport
- előkészíti Zalalövő, Csöde, Keménfa Képviselő testületeinek, a Napköziotthonos Óvoda, a „Salla” Művelődési Központ és Könyvtár, a háziorvosi ellátás, gyermekorvosi ellátás, védőnői szolgálat, a falu- és tanyagondnoki tevékenység pénzügyi-igazgatási feladatait, döntési hatáskörökbe tartozó tervezeteket /költségvetés, stb./ előterjesztéseket,
- közreműködik a költségvetés végrehajtásában
- kapcsolatot tart az önkormányzati intézmények vezetőivel,
- az intézményeknek az önkormányzat által biztosított pénzügyi keretről folyamatosan tájékoztatást ad,
- közreműködik az intézmények és a hivatal folyamatos működése érdekében,
- elvégzi az önkormányzatok és az önállóan működő költségvetési szervek működtetésével kapcsolatos gazdálkodási feladatokat /könyvelést, pénzügyi jelentést, beszámolókat, adatokat szolgáltat az Államkincstár, és a Minisztérium felé/,
- /részletes feladatait az ügyrend szabályozza/.