Szervezeti egységek

Közös Önkormányzati Hivatal egységei és feladatai

Titkárság

  • A titkárság engedélyezett létszáma: 4 fő
  • polgármester és a jegyző ügyviteli feladatainak ellátása,
  • vezetők munkájához szükséges előkészítő feladatok elvégzése,
  • képviselő – testületek, bizottságok jegyzőkönyveinek vezetése, elkészítése,
  • testületi ülések előkészítéséhez szükséges adminisztrációs munkák elvégzése, meghívók kiküldése,
  • rendeletek, határozatok nyilvántartásának vezetése, határozatok végrehajtásának figyelemmel kísérése – ügyintézőktől jelentés bekérése,
  • közszolgálati nyilvántartás – ún. KÖZIGTAD – vezetése,
  • apparátusi értekezlet jegyzőkönyveinek vezetése,
  • heti vezetői értekezletről feljegyzés készítése,
  • a köztisztviselők, valamint a polgármesterek és képviselők vagyonnyilatkozatával kapcsolatos teendők,
  • köztisztviselők munkájának értékelése, minősítése,
  • honvédelemmel, polgári védelemmel kapcsolatos feladatok,
  • idegenforgalmi ügyek,
  • önkormányzati rendezvények tartásának megszervezése, lebonyolítása,
  • közreműködés az oktatási törvény alapján előírt ellenőrzésekben,
  • egészségügyi ellátás működésével kapcsolatos feladatok, szerződések előkészítése,
  • közbeszerzési eljárásokban közreműködés,
  • munkajogi szabályzatok készítése (közszolgálati, közalkalmazotti, munkatörvénykönyve alapján).

Településüzemeltetési Osztály

  • adó- és értékbizonyítvány kiállítása,
  • ingatlan vagyonkataszter vezetése /Zalalövő, Csöde, Keménfa/,
  • vadkár ügyek bonyolítása,
  • birtokvédelmi ügyek intézése, helyszíni egyeztetések végzése,
  • mezőgazdasági ingatlanok gondozásának ellenőrzése, szükséges intézkedések megtétele,
  • környezetvédelmi feladatok, ellenőrzések, részvétel a hulladékgazdálkodási pl. ISPA keretében szervezett hulladékudvar, hulladékgyűjtő szigetek működésével kapcsolatos hivatali tennivalókban,
  • Ipari park működésével, földterületek biztosításával kapcsolatos feladatok,
  • önkormányzati ingatlanok elidegenítésével kapcsolatos előkészítő, végrehajtó feladatok /tulajdoni lapok beszerzése, stb./,
  • állategészségügyi feladatok /pl. eboltás/, állatok tartásával kapcsolatos ügyek intézése, ellenőrzések, nyilvántartások vezetése, ebtartás szabályainak ellenőrzése, felszólítások kiadása/,
  • közlekedési-, környezetvédelmi, köztisztasági ügyek,
  • mezőgazdasági ingatlanokkal kapcsolatos adásvételi ajánlatok kifüggesztése és egyéb hivatali teendők elvégzése,
  • településfejlesztési-rendezési feladatokban közreműködés, előkészítés,
  • önkormányzati beruházások előkészítésében, lebonyolításában közreműködés,
  • karbantartó dolgozók irányítása, felügyelete, munkájukhoz szükséges anyagok, eszközök nyilvántartásának vezetése,
  • helyiséggazdálkodás,
  • Borostyán tó és szabadidőközpont üzemeltetése,
  • önkormányzati épületek állagmegóvása,
  • közművek létesítésével, fejlesztésével kapcsolatos feladatok,
  • vízi közművek működtetése,
  • vízgazdálkodási jogkör,
  • önkormányzati zöldterületek gondozásának biztosítása,
  • önkormányzat épületeiben lévő gázkazánok működésének figyelemmel kísérése, karbantartások elvégeztetése,
  • önkormányzati utak ellenőrzése, karbantartása,
  • önkormányzati temetők működtetése, temetőkataszter folyamatos vezetése, sírhelyek kijelölése,
  • intézményvezetőkkel kapcsolattartás,
  • közfoglalkoztatottak (közérdekű munkát végzők) irányítása, felügyelete, feladatok kiadása, munkaköri leírások elkészítése számukra,
  • önkormányzat tulajdonában lévő TOYOTA, és FORD TRANSIT kisbuszok, traktor, kistraktor üzemelésével, üzemanyag elszámolásával kapcsolatos feladatok,
  • belvíz elvezetési feladatok,
  • közterületek használatának engedélyezésében közreműködés, dokumentumok elkészítése, ellenőrzés,
  • hivatali, önkormányzati foglalkoztatottakkal kapcsolatos egyeztetések – dolgozók foglalkozás-egészségügyi feladatainak ellátása, dokumentumok nyilvántartása,
  • birtokvédelmi ügyek intézése.
Igazgatási Osztály
  • népesség-nyilvántartás, lakcím ügyintézés,
  • anyakönyvi ügyek,
  • szociálpolitikai feladatok – átmeneti segélyezés, temetési segély, ápolási díj, rendszeres szociális segély, közgyógyellátás, aktív korúak – munkanélküliek – ellátásával kapcsolatos feladatok, újszülött gyermekek támogatása,
  • falu- és tanyagondnoki szolgáltatás igazgatási feladatai, működési engedélyek kiadása, ellenőrzés,
  • hadigondozás,
  • működési engedélyek /üzletek, vendéglátóhelyek, szociális és egyéb/ kiadása, üzemeltetési engedélyek, egyéb kereskedelmi tevékenységgel kapcsolatos bejelentések intézése,
  • gyermek- és ifjúságvédelemmel kapcsolatos feladatok /rendkívüli gyermekvédelmi támogatás, rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény/,
  • jegyzői gyámhatósági hatáskörbe lévő feladatok,
  • lakás-helyiséggazdálkodás,
  • oktatási törvényből eredő feladatok, ellenőrzések, intézkedési tervek, feladattervek, gyermekek adatainak, létszámának közlése,
  • közművelődési feladatok,
  • statisztikai jelentések készítése /hatósági, szociális, gyámügyi, stb./,
  • képviselő - testületek hatáskörébe tartozó egyedi hatósági ügyek, előterjesztések, illetve a meghozott döntések alapján határozatok elkészítése,
  • hagyatéki leltár felvétele, továbbítása,
  • szálláshelyekkel kapcsolatos feladatok,
  • jövedelemigazolások készítése szociális ellátásokhoz,
  • környezet-tanulmány készítése külső szervek megkeresésére,
  • Polgári Törvénykönyvből eredő feladatok,
  • Telephely bejelentés és engedélyezéssel kapcsolatos feladatok.

Pénzügyi Osztály

Az osztály, adó és gazdálkodási megosztásban látja el feladatait.

Adócsoport

  • ellátja a gépjárműadó, iparűzési adó, magánszemélyek kommunális adója, idegenforgalmi adó, termőföld bérbeadásából származó jövedelem alapján fizetendő adó, talajterhelési díj előírásával, könyvelésével, beszedésével, stb. kapcsolatos feladatokat,
  • intézkedik a köztartozások beszedéséről, behajtásukat ellátja, megteszi a szükséges végrehajtási intézkedéseket.

Gazdálkodási Csoport

  • előkészíti Zalalövő, Csöde, Keménfa Képviselő testületeinek, a Napköziotthonos Óvoda, a „Salla” Művelődési Központ és Könyvtár, a háziorvosi ellátás, gyermekorvosi ellátás, védőnői szolgálat, a falu- és tanyagondnoki tevékenység pénzügyi-igazgatási feladatait, döntési hatáskörökbe tartozó tervezeteket /költségvetés, stb./ előterjesztéseket,
  • közreműködik a költségvetés végrehajtásában
  • kapcsolatot tart az önkormányzati intézmények vezetőivel,
  • az intézményeknek az önkormányzat által biztosított pénzügyi keretről folyamatosan tájékoztatást ad,
  • közreműködik az intézmények és a hivatal folyamatos működése érdekében,
  • elvégzi az önkormányzatok és az önállóan működő költségvetési szervek működtetésével kapcsolatos gazdálkodási feladatokat /könyvelést, pénzügyi jelentést, beszámolókat, adatokat szolgáltat az Államkincstár, és a Minisztérium felé/,
  • /részletes feladatait az ügyrend szabályozza/.